Van Steamboat Springs naar Central City - Reisverslag uit Central City, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu Van Steamboat Springs naar Central City - Reisverslag uit Central City, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu

Van Steamboat Springs naar Central City

Blijf op de hoogte en volg Eric

29 September 2016 | Verenigde Staten, Central City

Vandaag de laatste grote reis: van Steamboat Springs naar Denver. We hebben minder kilometers voor de boeg dan bij andere grotere reisdagen, dus we kunnen het rustig aandoen. Eerst even afmelden bij de camping en op jacht naar een benzinestation dat niet te duur is. Er zijn er voldoende maar hoe meer we naar het centrum rijden, hoe duurder de benzine wordt. Maar even doorredenerend, dan zal het, als we het centrum zijn gepasseerd, ook weer goedkoper worden. En inderdaad, dit klopte, dus snel de tank vol.
Buiten Steamboat Springs dezelfde weg als gisteren, althans voor de eerste 3 mijl. Daarna rechtsaf richting Oak Creek. Dit bleek een dorpje waar de tijd een tijdje stil had gestaan. Wel erg leuk om doorheen te rijden. De 131 slingerde zich door het landschap, dat vrij heuvelachtig was. Als we door zouden rijden, zouden we de Interstate 70 bereiken; dit was nogal vroeg, dus besloten we de 134 te nemen. Deze liep ook door twee National Forest parken heen, dus mooie omgeving gegarandeerd.
Uiteindelijk weer de 40 bereikt (de weg die we gisteren gereden hebben) en daarom hebben we bij de eerstvolgende mogelijkheid deze weg weer verlaten. Dit was de 9, een weg waar veel aan de weg gewerkt werd. Dus oponthoud en de mogelijkheid om de omgeving eens goed te bekijken. Verderop ligt een meer en daar is vast wel een leuk plekje voor de lunch te ontdekken. Echt dicht bij het meer komen lukte echter niet, maar toch konden we een acceptabel plekje vinden.
Uiteindelijk de Interstate 70 bereikt; met frisse tegenzin richting Denver. Halverwege probeerden we nog een alternatieve route, maar dit zou toch teveel om betekenen. We wilden ook nog naar het plaatsje Nederland, dat ongeveer een mijl of 12 van Central City af ligt. Dus langs de KOA en door Central City: een plaatsje met volgens ons alleen maar casino's. Het leek wel een kloon van Las Vegas, alleen dan met minder geknipper en neon. Vervolgens op naar Nederland: bij het plaatsje aangekomen uiteraard eerst een selfie. Het plaatsje zelf was vrij klein maar wel grappig om doorheen te rijden. Wat opviel: een van de eerste gebouwen bij het centrum was een coffeeshop waar je wiet in diverse soorten kon verkrijgen. Ze deden in Nederland wel erg hun best om op Nederland te lijken....
Bij de KOA camping aangekomen (dezelfde camping waar we deze RV rondreis zijn begonnen) hebben we de RV snel neergezet en zijn we de hot-tub ingedoken. Lekker relaxen. Vervolgens: eten en koffers inpakken. En met een mooi zicht op Central City in de verte vielen we in slaap.