Rocky Mountains NP - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu Rocky Mountains NP - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains NP

Blijf op de hoogte en volg Eric

26 September 2016 | Verenigde Staten, Estes Park

Vandaag waren we laat op. De afgelopen nacht was koud en dus hebben we niet al te best geslapen. Maar het zonnetje scheen, dus het beloofde een mooie dag te worden. Tijdens het ontbijt hebben we de plannen voor de komende dagen gemaakt: vandaag richting Bear Lake. Je kan er met de auto komen maar er werd gewaarschuwd voor een tekort aan parkeerplaatsen, dus besloten we de RV bij een park-and-ride neer te zetten en de shuttle bus verder te nemen. Er stond een behoorlijke rij, maar toch zaten we na 15 minuten in de bus riching Bear Lake.
Bij Bear Lake aangekomen hebben we in een rustig tempo het meer rondgewandeld en diverse foto/filmstops gehouden. Vervolgens richting de Alberta Falls: watervallen die erg de moeite waard zijn. Ook hier uitgebreid gefilmd en gefotografeerd. En genieten van het uitzicht. Vervolgens weer terug naar de splitsing 0,5 mile verderop. Daar de keus: naar de Glacier Gorge busstop of nog wat verder naar de Bierstadt busstop. Omdat het nog vroeg in de middag was, besloten we de 2,9 mile af te leggen richting Bierstadt. Onderweg kwamen we nog wat chipmunks, squirrels en een heel mooi meertje tegen. Intussen begonnen we ons wat zorgen te maken: de volgende kruising zou toch eigenlijk wel moeten komen. En tot overmaat van ramp hadden we de GPS'en in de haast vanochtend in de RV laten liggen. Maar terugkeren is geen optie, en het pad bleef het dal wel volgen. Maar echt lekker lopen was het zo niet meer. Ineens kwam een hardrennende man ons achterop die bij ons even halt hield en ons vertelde dat we nog steeds goed liepen: het volgende kruispunt was vlakbij. En inderdaad, na een minuut of 10 lopen kwamen we het grote kruispunt tegen: Bierstadt was niet ver meer. In de verte zagen we de shuttlebus richting de park-and-ride al wegrijden, dus dat wordt wachten. Maar een geluk: na 5 minuten kwam de volgende: wel helemaal vol, maar er stapten 4 personen uit, zodat we mooi mee konden.
De RV opgepikt en richting het dorp Estes Park gereden. Daar de RV gestald (met dat vrachtwagen formaat een aardige uitdaging) en het dorp in: vrij toeristisch maar toch leuke winkels. En op jacht naar een restaurantje: vandaag precies 2 jaar getrouwd, dus dat moest even passend gevierd worden. Het restaurantje vonden we in de vorm van een Mexicaans restaurant, wat redelijk verstopt lag maar waar je uitstekend kon eten. Dat lieten we ons ook goed smaken.
Vervolgens (na een paar keer steken) weer het parkeerterrein verlaten en op naar de camping. Vlak bij de camping aangekomen, was het weer erg druk met fotograferende mensen. Er lagen dan ook wat Elks (soort van edelhert) iets verderop. De mannetjes lekker aan het burlen: erg fraai om te horen. Toen het echt schemerig werd, zijn we de camping opgereden: eerst nog even langs de RV dump om de shittanks te legen en vers water in te nemen. En op naar onze plek om de dag waardig af te sluiten.