Van Teton NP naar Yellowstone NP - Reisverslag uit Mammoth, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu Van Teton NP naar Yellowstone NP - Reisverslag uit Mammoth, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu

Van Teton NP naar Yellowstone NP

Blijf op de hoogte en volg Eric

15 September 2016 | Verenigde Staten, Mammoth

Vandaag de dag om weer op te breken en naar het noorden te gaan: richting Yellowstone NP. Maar eerst in de buurt nog even een cache zoeken, die helaas onvindbaar blijkt. Dan maar op weg; maar voordat koers gezet wordt richting Yellowstone eerst nog even linksaf naar het Jackson lake. Deze hebben we gisteren bewaard voor vandaag. Vlakbij de stuwdam de RV geparkeerd en vervolgens naar de rand van het meer gelopen. De toppen van de bergen in de verte hulde zich in mist, maar het meer was vrijwel glad, zodat er leuke foto's geschoten konden worden. Vervolgens de weg richting het zuiden, totdat we op het punt kwamen waar we gisteren omgedraaid waren: we hadden de hele weg verkend :)
Dus nu ook rechtsomkeert, met een tussenstop bij een klein maar schattig kerkje. Ook hier konden we tot aan de waterrand van het Jackson Lake komen. De wolken waren opgetrokken maar het was gaan waaien zodat we de weerspiegelingen in het water op onze buik konden schrijven. Dus door; bij de stuwdam hadden we een rustig plekje gespot waar we het middageten konden nuttigen.
Vervolgens: op weg naar Yellowstone. Onderweg rook het naar kampvuur: er had aardig wat natuur in de fik gestaan. Vrij recent zelfs, want er waren nog rookpluimen waar te nemen. Fascinerend te zien hoe grillig dit had plaatsgevonden: sommige stukken waren nauwelijks aangetast, bij andere stukken alleen de grond zwart en bij sommige gedeelten alles.
Na een uurtje of 2 rijden kwam de toegangspoort in zicht. Maar dan waren we er nog niet; dus lekker door op weg richting Fishing Bridge. De weg steeg en het riviertje naast ons daalde, dus mooi uitzicht gegarandeerd. Na een uurtje tuffen moesten we rechtsaf slaan en daar zagen we stoom uit de bossen komen. Omdat daar dichtbij een grote parkeerplaats was (West Thumb), hebben we daar de RV neergezet en zijn op verkenning uitgegaan. De eerste geyser gespot! Aan de overkant van de weg lag er nog een, dus die ook met een bezoekje vereerd. Omdat we de RV aan het beging van de parkeerplaats hadden neergezet en we de parkeerplaats rond moesten rijden (eenrichting), zagen we aan de andere kant aangekomen ineens meer stoompluimen. Dus de RV weer neergezet en uitgestapt. Via een plankier kwamen we bij een gebied aan (tussen de parking en Yellowstone lake) met wel 50 geysers, mudpools en heetwaterbassins. Om alles goed te kunnen aanschouwen, hadden we bijna 2 uur nodig. Als kers op de taart kwamen er ook nog drie reeën die rustig over de flonders sprongen en daar op hun gemak gingen grazen.
Uiteindelijk richting Fishing Lake, waar we rond 18.45 u konden inchecken bij de RV camping. Het eten was lekker makkelijk: de tweede helft van de kip met rijst van een paar dagen geleden, opgewarmd door Mr. Microwave.