Van Rocky Mountains NP naar Steamboat Springs - Reisverslag uit Steamboat Springs, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu Van Rocky Mountains NP naar Steamboat Springs - Reisverslag uit Steamboat Springs, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu

Van Rocky Mountains NP naar Steamboat Springs

Blijf op de hoogte en volg Eric

28 September 2016 | Verenigde Staten, Steamboat Springs

Vandaag op weg naar Steamboat Springs. De kortste (en geplande) weg is dan via de west-uitgang van het Rocky Mountains NP. Dit betekent wel een behoorlijke klim, maar zelfs voor een RV is dit prima te doen. Allereerst nog een stop voor een paar 'Elks' die in de berm lagen te herkauwen en wat heen en weer liepen. Vervolgens van uitzichtpunt naar uitzichtpunt: erg leuk omdat je mooi kon zien waar je de voorgaande dagen was geweest. Het landschap veranderde geleidelijk van boom naar struik naar toendra. Scheelt wel bij de uitzichtpunten: Rocky Mountains NP kenmerkte zich vooral door uitzichtpunten waar je geen uitzicht hebt: vergeten wat boompjes te snoeien....
Uiteindelijk kwamen we op het hoogste punt aan: 3687 meter boven zeeniveau. Uiteraard lag er hier en daar ook nog voldoende sneeuw, dus ff een sneeuwballetje gooien :)
Vervolgens de afdaling ingezet, met onderweg nog de diverse stops. Een klein meertje in de verte werd steeds groter en het leek ons leuk om daar even langs te gaan. Het dorpje Grand Lake bleek heel touristisch (veel motels en hotels) maar had een erg leuke Main Street met grappige winkel(gevel)s. Aan het einde van het dorp hebben we de RV dicht bij het meer neergezet en hebben we even over het meer (flonders) en in het meer (Marianne) gelopen.
Vervolgens op weg naar Steamboat Springs: de 34 richting het westen en vervolgens de 40 richting het westen. Nog 78 mijl te gaan.
Zo rond kwart over 5 komen we in het dorpje aan: op jacht naar de KOA camping. Die blijkt wat minder goed aangegeven dan zijn voorgangers, maar kwam uiteindelijk in zicht. Hier was het kantoor net om 5 uur dicht gegaan, maar via de late arrival self check-in konden we de RV op een leuk plaatsje neerzetten. Het eten konden we (weer eens) buiten doen: lekker in het zonnetje en lekker warm. Ook het eten was warm, te warm (lees: pittig): rijst met kip en groente.