Rocky Mountains NP - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu Rocky Mountains NP - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains NP

Blijf op de hoogte en volg Eric

27 September 2016 | Verenigde Staten, Estes Park

Vanochtend besloten wat we vandaag zouden gaan doen. Er stonden nog wat trails op de kaart die we zouden kunnen doen, maar dit betekende toch wel een aardige wandel. En dan nog door bos, veel uitzicht is er dan niet te zien (dat was onze ervaring gisteren). Dus we besloten om de noord-oostkant van het park uit te kammen. Zo gezegd, zo gedaan en via Beaver Meadow het park verlaten, naar Estes Park en vervolgens naar Fall River Entrance. Na twee mijl rechtsaf een goed begaanbaare weg in, die later over zou gaan in een éénrichting zandpad (Old Fall River Road). We zullen wel zien hoever we gaan komen. Na een 1,5 mijl kwamen we bij een plek aan waar wat mensen liepen en auto's geparkeerd stonden. Daar is vast wat te doen :) Het bleek hier vol keien en stenen te liggen en daartussen slingerde een fors beekje. Het bleek dat hier ooit stroomopwaarts een dam was doorgebroken en dat de vloedgolf dit hier allemaal neergelegd had. Leuk om over en omheen te klauteren. Na een uur of twee zijn we weer richting de RV getrokken en hebben daar een paar bagels met kaas/ui/peper warmgemaakt.
Door naar de zandweg: en inderdaad: daar stond een bord dat de weg ongeschikt is voor voertuigen langer dan 25 voet. En laten wij nu 30 lang zijn... Er was ook een picknickplek en daar konden we mooi keren. Op dan maar naar Hidden Valley. Dit klonk spannender dan het was, dus hebben we - na even te hebben rondgelopen - de weg terug naar Estes Park genomen. Vlak voor dit plaatsje rechtsaf: kijken waar deze weg naar toe zal gaan. Als eerste stop een meertje, maar daar kon je niet lekker zitten. Dus door, wat klimmen en een tweede meertje doemde op. Echter, hier konden we op de parkeerplaats de RV niet kwijt. En keren ging daar ook niet, dus het was achteruit de parkeerplaats weer af. Leuk zo'n lange vrachtwagen....
Een eindje verderop zijn we gekeerd en hebben we koers gezet richting de camping. Daar kwamen we rond 4 uur aan. Omdat het mooi weer was, hebben we de stoeltjes voor de RV in de zon gezet en hebben zo nog wat gedronken. En lekker geluierd. Rond 6 uur was de zon al achter de bergen en werd het frisjes. Ondertussen waren een stuk of drie herten de camping opgekomen en stonden een metertje of 10 verderop te grazen. Dus even wat foto's geschoten: de beesten lieten zich aardig dicht benaderen.
Het eten: rijst met tiki massala; goed te eten. En na het toetje nog even paniek om een afgaande CO melder, waarschijnlijk omdat het aggregaat nog aan stond (geen hook-up camping). Na een kleine inspectie bleek alles okay en hoefden we niet te ontruimen :)