Van Buffalo naar Rapid City - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu Van Buffalo naar Rapid City - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu

Van Buffalo naar Rapid City

Blijf op de hoogte en volg Eric

22 September 2016 | Verenigde Staten, Rapid City

Vandaag weer een reisdag. Volgens Google Maps een 3 uur rijden via een saaie route (veel Interstates) of een route van 4,5 uur, die wat minder saai is. Sowieso het eerste gedeelte moest via de Interstate 90. Die was snel gevonden: nog 259 mijl te gaan. Onderweg (mot)regen en een erg sterke zijwind, dus echt volle kracht zat er niet in. Onderweg hoorden we iets erg irritant tikken: na enige check bleken dit geen pannen of zo te zijn, maar het klepje van de afzuigkap aan de buitenkant van de camper. Na een aantal mijl erg irritant getik besloten we bij de eerste afslag de snelweg te verlaten om dat luikje vast te tapen. Echter: ineens hield het getik op. Mooi :) of minder? Dus toch maar bij die afslag er af. Daar bleek dat het klepje weggewaaid... tsja... maar zonder klepje rijdt de camper ook prima dus gewoon maar weer doorgereden.
Bij Gilette de snelweg af en wat boodschappen (nee, geen scheermesjes) gedaan. Vervolgens door. Het landschap was vrij saai en de harde wind was er nog steeds. Bij Wright weer naar het oosten. Hier doemde een hele grote dagbouw mijn op, waar veel kolentreinen stonden te wachten en een aantal dumpers maatje XXXL rondreden. Aan het eind van het mijncomplex vonden we nog een plekje om wat uienbrood warm te maken. Vervolgens weer door: het landschap veranderde niet echt. Wel kwam de zon tevoorschijn.
Pas bij Newcastle begon het wat vlakke prairieland weer wat heuvelachtiger te worden en kwamen er ook meer bomen tevoorschijn. En toen we de staat South Dakota binnenreden, veranderde het landschap in een heuvelachtig geheel, waar soms fors geklommen moest worden. Omdat Mount Rushmore op de route lag, konden we dit park/monument mooi aandoen. Dit park bestaat uit een berg, waar de hoofden van 4 presidenten van de VS zijn uitgehakt. Erg fraai om te zien. Ze leken ons wat klein, maar dat kwam door de afstand waardoor de verhoudingen niet direct duidelijk werden. Na nog even de tentoonstelling bekeken te hebben, gingen we weer richting camper. Ondertussen bleek de bewolking zo laag te hangen, dat de presidenten bijna met hun hoofden in de wolken waren...
De KOA camping in Rapid City was snel gevonden: inchecken en eten: wraps.