Van Yellowstone naar Buffalo - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu Van Yellowstone naar Buffalo - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu

Van Yellowstone naar Buffalo

Blijf op de hoogte en volg Eric

20 September 2016 | Verenigde Staten, Buffalo

Na eerst mijn liefje gefeliciteerd te hebben (Marianne was deze dag tenslotte jarig) zijn we er relatief vroeg uit gegaan en op naar de laatste twee geysercomplexen: Biscuit Basin en Black Sand Basin. Beide vrij forse complexen: niet veel geysers maar wel grote exemplaren. Bij beide complexen kostte het enige moeite om de RV een parkeerplek te geven. Ook op het complex zelf was het druk (net zoals andere dagen) met vooral Japanners. Wie dacht dat Britten en Russen erg waren op vakantie..... Maar alle natuurverschijnselen goed kunnen bewonderen. Bij het laatste complex was er nog een uitstapje naar een waterval: een wandeling van 0.7 mile maar zeer de moeite waard. De waterval zelf was erg fraai om te zien.
Vervolgens weer snel naar de RV, om het park via Old Faithful, West Thumb en Fishing Bridge via de East Entry te verlaten. Het eerste stuk was vrij saai, daarna reden we relatief lang langs het Yellowstone Lake, waar door de harde wind behoorlijk wat golfslag was. Al met al mooi uitzicht, zeker toen we wat meer de bergen in gingen en bossen afgewisseld werden door (al een tijd geleden) afgefikte stukken bos. Net na het verlaten van het park nog even een pauze gehouden: we konden daar mooi een cache zoeken en twee TB's droppen.
Voorts weer op weg naar Buffalo: volgens de GPS nog een 112 mijl, maar dat is hemelsbreed. Dus dat gaat een latertje worden. Het landschap verandere in een soortement van Lucky Luke landschap, inclusief bergen en prairies. Ook de kleine dorpjes, waar we doorheen reden, deden hier aan denken. In Cody spotten we al snel een Wallmart, dus werden er de inkopen voor 5 dagen gedaan. Op naar Greybull. Daar aangekomen de vraag: bovenlangs of onderlangs? Qua afstand maakte dat niet veel uit en de route onderlangs leek ons mooier. Dus richting Worland. Het landschap werd vlakker, met hier en daar een ja-knikker. Het was soms ook te ruiken dat we in een olie-gebied reden.
In Worland gaven de wegwijzers aan dat het nog 85 mijl was richting Buffalo. Het stuk Cody - Worland was relatief snel afgelegd, vrij vlakke rechte wegen waar je 70 mph mag. Dus met dit in het achterhoofd zou het nog een 1,5 uur rijden worden. Het werden er echter 3... de weg slingerde behoorlijk en klom ook. Op een gegeven moment zaten we bijna op 3000 meter hoogte. Ook werd het schemerig, liepen er hier en daar beesten en dat nodigt ook niet uit tot hard rijden. Ook bij de afdalingen niet te hard, we hadden geen zin om van een runaway truck ramp gebruik te moeten maken...
Om 20.15 bij de camping aangekomen: uiteraard niemand meer bij de receptie. Maar ze hadden op ons gerekend :) Een kaart met hoe en wat en waar wij konden staan hing aan de deur. En het wachtwoord van het WiFi :)
RV snel geparkeerd, eten bereid (pasta met knoflook kaas saus) en romantisch opgegeten: tenslotte was Marianne nog steeds jarig. Daarna de mail gecheckt en de verslagen van Yellowstone geupload (Yellowstone blinkt uit door geen internet). En nog even pa gebeld: die was in NL inmiddels jarig (maar hier nog niet): daar stonden ze net op terwijl wij net plat wilden gaan. Leuk die tijdsverschillen...