Yellowstone NP - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu Yellowstone NP - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu

Yellowstone NP

Blijf op de hoogte en volg Eric

19 September 2016 | Verenigde Staten, Yellowstone

Vannacht was een erg koude nacht, dus de wil om vlot uit bed te springen was niet echt aanwezig. Bij het opstaan scheen de zon al, het beloofde weer een mooie dag te worden. Dit keer weer naar het Norris Geyser Basin, voor het zuidelijke gedeelte van dit basin. De omgeving was heel anders dan het noordelijke gedeelte, wat we een paar dagen eerder bezocht hadden. Veel bomen en tussen de bomen verscholen de stoompluimen, pruttelpotjes, geysers, spuitertjes e.d. Indrukwekkend was de Steamboat Geyser; eentje uit de categorie XXL. Uiteindelijk meer dan 2,5 uur doorgebracht.
Het volgende doel: de weg van Norris naar Mammoth Hot Springs. Deze was wel afgesloten, maar een mijl of 5 konden we er wel in rijden. Kijken wat daar voor moois te zien is. En dat viel niet tegen: wat geysers maar ook mooie meren. Voordeel was dat er heel weinig verkeer was, zodat je ook van de rust en de stilte kon genieten.
Na het middagmaal richting de Virginia Cascade drive, een mooie scenic way, alleen ook weer gesloten voor RV's. Dus terug en de Artist Painpots aangedaan. Deze bestond uit de inmiddels bekende pruttelpotten, stomers, spuiters e.d. maar dit keer tegen een heuvel aan. Dit had als voordeel dat het wandelpad ook de hoogte in ging en we daardoor een mooi overzicht en uitzicht over de omgeving en de geysers hadden. Indrukwekkend was een pruttelpot die bijna opgedroogd was, waardoor gassen door een stroperige massa moesten (vergelijkbaar met dikke erwtensoep). Levert leuke beelden en geluiden op. Ook hier weer de ogen uitgekeken en de tijd vloog voorbij.
Op weg naar de camping hebben we de Gibbon Falls nog even aangedaan: niet de grootste waterval maar wel erg mooi gevormd. Met wat regen en zonneschijn bereikten we tenslotte de RV camping. De maaltijd voor vanavond: aardappelen, sperciebonen en hamburgers (zonder korting).