Van Douglas naar Rocky Mountains NP - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu Van Douglas naar Rocky Mountains NP - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu

Van Douglas naar Rocky Mountains NP

Blijf op de hoogte en volg Eric

25 September 2016 | Verenigde Staten, Estes Park

Vandaag op weg naar de Rocky Mountains. Omdat het gisteren nogal laat was, waren we vandaag wat later op gang. Na het eten even afmelden bij de campingbeheerders. Terloops lieten we ons ook ontvallen dat we nog even een cache wilden zoeken die op het terrein verstopt lag. En behulpzaam als ze was, liep ze even mee en wees precies aan waar de cache lag. Al moet ik wel vermelden dat de cache zodanig verstopt lag, dat alleen een blinde mol hem wellicht niet zou hebben gezien....
Na eerst nog wat boodschappen in Douglas gedaan te hebben en te hebben afgetankt, konden we op weg richting het zuiden. Het eerste gedeelte was vooral snelweg: de Interstate 25. Wel was het landschap afwisselend, dus vervelen hoefde we ons niet. De pitstop tussen de middag was op een carpoolplaats.
Vervolgens waren we inmiddels al weer in Colorado aangekomen en konden we de Interstate verlaten. Op weg naar de Rocky's, die al duidelijk waarneembaar waren. De weg er naar toe was leuk, met even een stop voor een cache. En verder, met links en rechts hoge rotsen. De weg zelf volgde de loop van een riviertje. Al klimmend kwamen we in het plaatsje Estes Park aan. Hier even de tank weer volgegooid, de benzine was hier lekker goedkoop ($ 2,05 per gallon). Vervolgens door, maar dat ging niet zo makkelijk. Er was nl. een festival aan de gang en het verkeer stond bij tijd en wijlen muurvast. Maar uiteindelijk waren we het dorp uit en doemde de parkentree van Rocky Mountains op. De beste meneer achter de kassa vertelde dat het niet meer zo ver was naar de camping. En inderdaad, dit ging vrij vlot, op een paar opstoppingen i.v.m. beesten en fotograferende mensen na.
Op de camping aangekomen was het inchecken vlot gebeurd en de RV kreeg weer een mooi plaatsje. Omdat het nog relatief warm was, besloten we de sparerib die we nog in de koelkast hadden liggen, te grillen, dus werd de BBQ aangestoken. Lekker buiten gegeten, wel op tijd naar binnen i.v.m. de invallende duisternis en het werd fris.