Yellowstone NP - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu Yellowstone NP - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu

Yellowstone NP

Blijf op de hoogte en volg Eric

17 September 2016 | Verenigde Staten, Yellowstone

Deze dag een verplaatsing richting Madison: onze twee nachten in Fishing Bridge zaten er op. Op het baanvak Fishing Bridge - Canyon Village hadden we gisteren nog twee mud vulcano's gespot, dus die gingen we als eerste aandoen.
Na het oversteken van de bridge rechtsaf en na 1 mijl....file. Weer bisons? Gezien de drukte en geagiteerde mensen met telelenzen iets anders. Dus de camper uit en fototoestel in de aanslag. En wat bewoog er op een metertje of 50 afstand: een beer. Die was na een lekker bad in de rivier uit het water gekropen en liep op zijn/haar dooie gemak langs het water richting de bosrand. Zich niets aantrekkend van al die paparazzi. Snel nog even een stuurwissel (we stonden nog in de file) zodat Marianne de beer ook live kon spotten. Vervolgens iets verderop de camper neergezet, waar we even lekker langs de rivier konden lopen (zonder beren...).
Iets verderop richting Hayden Valley de RV neergezet bij een Mud Volcano complex. Hier bevinden zich diverse blubberende modderpoelen en fonteintjes. Alles omgeven door H2S (u weet wel van de scheikunde, zwavelwaterstof. Zelf makkelijk te bereiden door eieren te laten rotten...). Weer erg indrukwekkend; iedere bron heeft zo zijn eigen ritme, hoogte en volume. Hier hebben we al gauw een uurtje rondgelopen.
Het volgende doel: de Grand Canyon of the Yellowstone. Een sterk verkleinde versie van zijn grote broer in Arizona, maar zeker indrukwekkend. Eerst de South Rim: na een paar mijl de RV geparkeerd en konden we naar het uitzichtpunt lopen. Hier hadden we mooi zicht op de Lower Falls; een waterval van een meter of 93 meter hoog. Wel op een behoorlijke afstand, maar goed en duidelijk fotografeerbaar zonder telelens. Wel was het hier erg druk.
Daarom maar snel richting de Upper Falls; die via een uitzichtpunt iets eerder goed te zien waren, al was het weer van een afstand. Dus de North Rim opgezocht, waar we direct al een parkeerplaats vonden en we af konden dalen tot de Upper Falls. Hier konden we het water mooi dichtbij 33 meter naar beneden zien vallen. De weg naar het Inspiration Point wat verderop was helaas afgesloten.
Dus door naar het Norris Geyser Basin, wat mooi op weg lag richting de tweede camping. Hier aangekomen zagen we een soort van maanlandschap met allerlei borrelende, stomende, spuitende en diverse kleuren hebbende poelen en fonteintjes. Hier zijn we maar eens rustig gaan zitten: hoe langer je keek, hoe meer je zag. We hebben alleen het noordelijke plateu bezocht, dat nam al dik 1,5 uur in beslag. Het zuidelijke plateau is 1,5 keer groter, dus dat besloten we om te bewaren voor de volgende dag.
Uiteindelijk richting de camping bij Madison gereden: hier zullen we 3 nachten verblijven. De camping is de mooiste tot nu toe: lekker basic en je staat tussen de bomen en niet hutje mutje naast je mede kampeerders. Geen hook-ups, dus wel even puzzelen met water en stroom, om niet ineens zonder te zitten. Maar dat gaat wel lukken :)