Jackson en Teton National Park - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu Jackson en Teton National Park - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Eric - WaarBenJij.nu

Jackson en Teton National Park

Blijf op de hoogte en volg Eric

14 September 2016 | Verenigde Staten, Teton Village

Woensdag 14 september:
Vannacht even wakker geworden van de regen. Na het opstaan was het wel droog, maar zwaar bewolkt. Toch maar richting Teton National Park; de vooruitzichten waren dat het weer toch nog beter zou gaan worden. Onderweg brak het zonnetje al door en konden we de toppen van de bergen, gelardeerd met wolken, op de gevoelige plaat vastleggen. Na binnenkomst van het park maar richting Jenny Lake, een vrij fors meer maar toch nog een relatief klein meer van alle meren in de buurt. Een goed overzicht hadden we niet, omdat we niet tot het water konden komen en bomen ons uitzicht blokkeerden. Maar toch nog wat leuke plaatjes kunnen maken.
Na enig gemanouvreer om de camper weer uit het parkeervak te krijgen (het was er nogal druk) maar richting het noorden. Omdat het Jackson Lake ook morgen bezocht kon worden en het weggetje wat we op het oog hadden toch wel erg smal was, maar weer richting het zuiden. Halverwege op een parkeerplaats de RV neergezet en via een leuke wandeling richting het zuidpuntje van Jenny Lake. Hier hadden we wel een erg mooi uitzicht en kon er zelfs nog even pootje gebaad worden.
Na lekker een poosje gezeten te hebben, gingen we weer terug richting RV, waar we nog wat worstjes warm maakten. Vervolgens richting een bijzonder houten kerkje bij de ingang van het park. In de verte kwamen donkere wolken opzetten, met zelfs wat bliksem. Het kerkje zelf was klein maar mooi: achter het altaar een groot raam zodat je uitzicht had op de bergen. Terug naar de RV begon het te regenen. Richting Jackson: onderweg een aardige regenbui.
In Jackson aangekomen hebben we de RV op een grote parkeerplek neergezet en wat koffie/thee gedronken. Want in de verte klaarde het weer op. En inderdaad, na een half uur stopte de regen en kwam de zon zelfs weer door. Dus de RV uit en het stadje bekijken. Erg apart maar erg leuk. Na een uurtje door het stadje gewandeld te hebben, gingen we per RV op zoek naar een snelle hap. Dit keer de Mc. Donalds.
Vervolgens richting de camping, maar eerst halverwege nog de Antelope Road op: een weg waar je bij schemering wild zou kunnen spotten. Uiteindelijk bij een riviertje aangekomen: hier stonden een aantal mensen, dus zal er vast wat te zien zijn. En inderdaad: wat verderop stonden twee elanden te grazen. Deze beesten lieten zich goed fotograferen; op een gegeven moment kwamen ze zelfs onze kant op. Redelijk wat plaatjes geschoten, totdat het te donker werd. Tijd om naar de camping terug te gaan.